logo-translogo-translogo-translogo-trans
  • Home
  • O nas
  • Dlaczego my?
  • Usługi
  • Zespół
  • Aktualności
  • Case Studies
  • Kontakt

Reklama i media

  • Home
  • Usługi
  • Reklama i media
IT
7 maja, 2020
Własność intelektualna i przemysłowa
7 maja, 2020
7 maja, 2020
    Branża reklamowa i medialna to dynamiczny rynek, który nieustannie kreując nowe trendy wykorzystuje nowoczesne technologie. Przy każdym z tych działań pojawia się konieczność zadbania o wiele skomplikowanych kwestii prawnych.

    Prawo reklamy i mediów tworzy długa lista regulacji, w tym prawa autorskiego, prawa własności intelektualnej, prawa konkurencji, prawa konsumenckiego czy RODO, które wymagają specjalistycznej wiedzy prawnej. Nieznajomość lub niewłaściwa interpretacja przepisów może prowadzić do poważnych konsekwencji finansowych i reputacyjnych.

    Prawnicy APLAW pomagają poruszać się w tym złożonym środowisku prawnym, upraszczając i minimalizując ryzyko związane z prowadzeniem działalności marketingowej i mediowej.

    Oferujemy kompleksowe rozwiązania, których celem jest zapewnienie Klientom maksymalnej swobody twórczej przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z obowiązującym prawem.

Nasze wsparcie prawne obejmuje następujące obszary:

  • doradztwo w zakresie akcji promocyjnych i reklamowych producentom z tzw. branż wrażliwych, m.in.: napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, gier hazardowych, produktów leczniczych, suplementów diety, aptek, usług finansowych, jak również zawodów zaufania publicznego;
  • opiniowanie kampanii reklamowych i materiałów promocyjnych w zakresie ryzyka prawnego, m.in. w obszarach prawa własności intelektualnej i prawa konkurencji, m.in. weryfikacja działań influencerów pod względem wymagań UOKiK czy weryfikacja komunikacji marketingowej w zakresie ewentualnego ryzyka wprowadzenia konsumentów w błąd;
  • przygotowanie i weryfikacja regulaminów konkursów, loterii, programów lojalnościowych także w kontekście zgodności z regulacjami hazardowymi;
  • doradztwo w zakresie projektów telemarketingowych i mailingowych, w tym w zakresie przetwarzania danych osobowych;
  • doradztwo w zakresie przygotowania i weryfikacji gier hazardowych, w tym wszelkiego rodzaju loterii;
  • przygotowanie i weryfikacja umów sponsoringowych;
  • kompleksowa ochrona własności intelektualnej przy kampaniach reklamowych, m.in. umowy prawnoautorskie, ochrona dóbr osobistych, ochrona zasobów IP (znaki towarowe, licencje, patenty, wzory użytkowe);
  • reprezentacja w postępowaniach sądowych dotyczących nieuczciwej konkurencji, naruszeń własności intelektualnej, ochrony dóbr osobistych i praw autorskich;
  • reprezentacja przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Komisją Etyki Reklamy.

Korzyści dla naszych Klientów

  • Bezpieczeństwo prawne dzięki ograniczeniu ryzyka związanego z prowadzeniem działalności w branży reklamowej i medialnej.
  • Lepsza skuteczność działań za sprawą optymalizacji procesów marketingowych i kampanii reklamowych pod względem zgodności z prawem.
  • Ochrona przed nieuczciwą konkurencją i naruszeniami praw własności intelektualnej.
  • Szybkie i profesjonalne wsparcie w sytuacjach kryzysowych.
  • Wsparcie interdyscyplinarnego zespołu wyspecjalizowanych prawników, uwzględniające specyfikę funkcjonowania branży kreatywnej.
  • Gotowość na zmiany legislacyjne.
  • Profesjonalna pomoc w dochodzeniu praw przed sądami i innymi organami w przypadku ich naruszeń.

Dlaczego warto wybrać nas na partnera prawnego?

  • Jesteśmy specjalistami w dziedzinie prawa autorskiego i prawa mediów, z doświadczeniem w obsłudze branży filmowej i muzycznej. Pozytywne rekomendacje naszych klientów przekładają się na regularne rekomendacje w polskich i międzynarodowych rankingach prawniczych jak Media Law International oraz Legal 500 EMEA.
  • Oferujemy szeroki zakres usług prawnych dostosowanych do specyficznych potrzeb branży reklamowej i medialnej.
  • Śledzimy najnowsze trendy w branży i oferujemy rozwiązania dostosowane do dynamicznie zmieniającego się rynku.
  • Szukamy możliwie najprostszych i praktycznych rozwiązań z punktu widzenia Klienta.

Nasze wsparcie prawne kierujemy do:

  • nadawców telewizyjnych i radiowych;
  • agencji reklamowych;
  • domów mediowych;
  • agencji PR;
  • wydawnictw prasowych i multichannel;
  • organizatorów akcji promocyjnych, konkursów, loterii i programów lojalnościowych;
  • działów marketingu w średnich i dużych organizacjach, będących reklamodawcami i właścicielami marek;
  • dostawców technologii marketingowych (usług martech)
  • influencerów.

Po więcej szczegółów zachęcamy do kontaktu.

Share

Usługi

  • Ochrona prywatności i danych osobowych
  • E-commerce
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Ochrona sygnalistów
  • AI – Sztuczna Inteligencja
  • Telekomunikacja
  • Własność intelektualna i przemysłowa
  • Fintech i waluty wirtualne
  • Gry wideo
  • Film i muzyka
  • IT
  • Reklama i media
  • Ochrona konkurencji i konsumentów
  • Wprowadzanie firm na polski rynek i zakładanie spółek
  • Prawo pracy
  • Podatki

Publikacje

  • Przełomowe decyzje KE: Apple i Meta z grzywnami za nieprzestrzeganie przepisów Digital Markets Act (DMA)
    Przełomowe decyzje KE: Apple i Meta z grzywnami za nieprzestrzeganie przepisów Digital Markets Act (DMA)
    25 kwietnia, 2025
  • APLAW po raz dziewiąty z rzędu wyróżniona w rankingu Media Law International 2025
    APLAW po raz dziewiąty z rzędu wyróżniona w rankingu Media Law International 2025
    7 kwietnia, 2025
  • AI w prawie pracy - publikacje ekspertów APLaw dla Wolters Kluwer
    AI w prawie pracy – publikacje ekspertów APLaw dla Wolters Kluwer
    2 kwietnia, 2025

Wydarzenia

  • Artur Piechocki wystąpi na konferencji Pulsu Biznesu „Wpływ nowych regulacji na UMOWY IT”
    Artur Piechocki wystąpi na konferencji Pulsu Biznesu „Wpływ nowych regulacji na UMOWY IT”
    18 marca, 2025
  • Artur Piechocki wystąpi na ogólnopolskiej konferencji „Zwalczanie treści nielegalnych w sieci – między bezpieczeństwem a wolnością”
    Artur Piechocki wystąpi na ogólnopolskiej konferencji „Zwalczanie treści nielegalnych w sieci – między bezpieczeństwem a wolnością”
    24 lutego, 2025
  • Wdrożenie NIS2/UKSC i DORA oczami prawnika i (cyber)bezpiecznika
    Wdrożenie NIS2/UKSC i DORA oczami prawnika i (cyber)bezpiecznika
    21 listopada, 2024

Kontakt

APLAW Artur Piechocki
Kancelaria Radcy Prawnego

ul. Śniadeckich 10,
lokal 303 (piętro 3)
00-656 Warszawa

tel. +48 606 294 306
contact@aplaw.pl

Więcej
© APLAW Wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatnosći | Polityka cookies | realizacja: 3wstudio.pl
Polish version English version
  • polski
  • angielski
Zarządzaj zgodami plików cookie

W ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej, a także do celów marketingowych.

Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statystyka
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferencje
{title} {title} {title}