07.09.2011
Ponad 2,1 mln nazw stron internetowych z domeną „.pl”. Powstaje ich około 2800 sztuk dziennie. To daje nam piąte miejsce Unii Europejskiej. Doganiamy powoli Włochy.
W II kwartale pod tym liczby rejestracji nowych stron internetowych Polska (z dynamiką wzrostu rzędu 1,38 proc.) pozostawiła w tyle Hiszpanię (1,25 proc.) i Portugalię (1,19 proc.). Od kwietnia do końca czerwca przybyło ponad 70 tysięcy nazw (niemal 2800 dziennie).
Artur Piechocki, kierownik Działu Domen NASK, zaznaczył na konferencji w Warszawie, że polski rejestr cały czas ma jeszcze duże możliwości rozwoju.
– Spośród 800 tysięcy abonentów nazw w domenie .pl, około 63 proc. to przedsiębiorcy. Biorąc więc pod uwagę, że przedsiębiorców jest w Polsce kilka milionów, znaczna część nie ma jeszcze zarejestrowanej swojej nazwy domeny – mówił.
W UE najwięcej zarejestrowanych stron (14,5 mln) ma domena .de (Niemcy), 9,5 mln stron ma końcówkę .uk (Wielka Brytania). Polskę wyprzedza Holandia (.nl – z ponad 4,5 mln stron) i Włochy. Stron zakończonych na .it jest już tylko o około 30 tysięcy więcej niż naszych.
Najwięcej zagranicznych abonentów stron z domeną .pl pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Najbardziej popularne nazwy polskich stron mają 8 liter.
„.pl” to, przypisana Polsce, krajowa domena najwyższego poziomu (ccTLD, czyli country code top-level domain). Zarządza nią Naukowa i Akademicka Sieć Komputerową (NASK). Nazwy w domenie .pl są rejestrowane przez NASK, głównie za pomocą partnerów. Połowa aktywnych nazw obsługiwanych jest przez trzy największe firmy hostingowe.
Opracowanie: DGP
Link do publikacji: http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/545509,ue_najszybciej_przybywa_stron_z_rozszerzeniem_pl.html
W ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej, a także do celów marketingowych.