Ochrona prywatności i danych osobowych
16 marca, 2020-
Sektor technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT), w szerszym znaczeniu obejmujący też branżę informatyczno-telekomunikacyjną, który skupia się na tworzeniu, implementacji i zarządzaniu technologiami służącymi do przetwarzania, przechowywania i przesyłania informacji, jest dziś jednym z głównych motorów rozwoju cywilizacyjnego.
Na jego funkcjonowanie wpływa nie tylko zawrotne tempo zmian technologicznych czy rozwój innowacji, ale również coraz bardziej złożone, krajowe i unijne regulacje prawne.
W tym kontekście profesjonalne wsparcie prawne branży telekomunikacyjnej jest kluczowe dla zapewnienia zgodności działalności z prawem, zapewnienia cyberbezpieczeństwa, ochrony własności intelektualnej czy minimalizacji ryzyk związanych z nowymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja, a tym samym skutecznego działania na rynku.
Eksperci APLAW pomagają przedsiębiorcom w identyfikowaniu potencjalnych zagrożeń, wdrażaniu odpowiednich zabezpieczeń, niezbędnych dla osiągnięcia długofalowego sukcesu.
Nasze wsparcie prawne obejmuje następujące obszary:
- bieżąca obsługa prawna przedsiębiorców telekomunikacyjnych;
- przygotowywanie i weryfikacja standardowych umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, regulaminów i cenników świadczenia usług telekomunikacyjnych;
- udział w procesach negocjowania i zawierania umów międzyoperatorskich (np. IP tranzyt), umów połączenia sieci i o dostęp telekomunikacyjny (bitstream access), a także połączeń w ramach węzłów telekomunikacyjnych, punktów wymiany ruchu (peering);
- doradztwo w projektach sieci szerokopasmowych oraz przy tworzeniu konsorcjów;
- przygotowanie umów Service Level Agreement (SLA);
- pomoc prawną w procesach obsługi awarii i reklamacji;
- prowadzenie postępowań o dostęp do infrastruktury telekomunikacyjnej na podstawie megaustawy (art. 30 i 33 Ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych) oraz prawa komunikacji elektronicznej (art. 139), a także udział w zawieraniu umów o dostęp do infrastruktury telekomunikacyjnej;
- reprezentacja w postępowaniach regulacyjnych w zakresie telekomunikacji, a także w sporach sądowych dotyczących decyzji regulacyjnych;
- reprezentacja przedsiębiorców telekomunikacyjnych podczas kontroli prowadzonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE);
- reprezentacja operatorów telekomunikacyjnych w postępowaniach przed Prezesem UOKIK i przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK);
- uczestnictwo w czynnościach dotyczących systemów oceny zgodności oraz kompatybilności elektromagnetycznej urządzeń;
- weryfikacja wykonywania obowiązków, wynikających z tajemnicy telekomunikacyjnej, bezpieczeństwa i integralności przekazów, obronności i bezpieczeństwa państwa;
- prowadzenie postępowań zmierzających do uzyskiwania pozwoleń radiowych;
- przygotowanie i negocjacje umów kolokacji i hostingowych, telehousingu oraz dotyczących centrów danych;
- przygotowanie i negocjacje umów na dostawy sprzętu telekomunikacyjnego, np. routery, switche, centrale telefoniczne;
- przygotowanie regulaminów świadczenia usług drogą elektroniczną, platform wymiany usług, regulaminów domenowych i hostingowych;
- doradztwo przy nowych projektach internetowych (sklepy i usługi e-commerce, aplikacje mobilne, platformy społecznościowe etc.) oraz przy projektach pozyskiwania informacji przetwarzanych w Internecie;
- opiniowanie rozwiązań dotyczących cyberbezpieczeństwa, przygotowanie raportów z cyberzagrożeń;
- reprezentacja w postępowaniach sądowo-administracyjnych przed Urzędem Komunikacji Elektronicznej, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Sądem Polubownym ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji.
Korzyści dla naszych Klientów
- Dostęp do specjalistycznej wiedzy i wsparcia prawnego w różnych obszarach ważnych z punktu widzenia funkcjonowania w branży telekomunikacyjnej, w jednym miejscu.
- Ograniczenie ryzyka prawnego, związanego z prowadzeniem działalności w sektorze telekomunikacyjnym.
- Zwiększenie efektywności zarządzania dzięki profesjonalnemu zaopiekowaniu kwestii prawnych, które uwzględnia specyfikę branży i cele biznesowe firmy.
- Skuteczna ochrona interesów klientów w relacjach z kontrahentami, organami administracji publicznej oraz sądami.
- Pomoc w dostosowaniu organizacji do wymogów szybko zmieniającego się otoczenia prawnego.
Dlaczego warto wybrać nas na partnera prawnego?
- Jesteśmy kancelarią prawną wyspecjalizowaną w obszarach prawa istotnych dla działania w branży telekomunikacyjnej, w tym prawa telekomunikacyjnego, nowych technologii, ochrony danych osobowych czy cyberbezpieczeństwa.
- Międzynarodowe rankingi prawnicze w dziedzinie prawa mediów, technologii i telekomunikacji: Media Law International oraz Legal 500 EMEA, od lat rekomendują nasze usługi.
- Z uwagi na wysoki stopień specjalizacji jesteśmy w stanie zaoferować zarówno kompleksową obsługę prawną, jak też dostosować zakres naszego wsparcia w zależności od indywidualnych potrzeb Klienta.
- Trzymamy rękę na pulsie zmian prawnych. Nie tylko informujemy o nowych przepisach, ale także doradzamy, jak w ich świetle optymalizować działania firmy, by były opłacalne biznesowo.
Nasze wsparcie prawne kierujemy do:
- operatorów telekomunikacyjnych: zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw;
- startupów działających w obszarze nowych technologii;
- administracji publicznej, w zakresie projektów informatycznych i telekomunikacyjnych.
Skontaktuj się z nami, by uzyskać szczegółowe informacje na temat możliwości wsparcia Twojego biznesu.